Jumaat, 1 Februari 2013

Tabung Kebajikan Am KGMB


Sila ambil perhatian terhadap perkara berikut:

·       Permohonan perlu disertakan salinan Sijil Kelahiran, Kad Pengenalan dan Keputusan Peperiksaan / Surat Tawaran yang disahkan.
Permohonan yang sertakan salinan dokumen yang tidak disahkan akan ditolak.

·       Anggota yang memohon Dermasiswa KGMB mesti telah menjadi anggota sekurang-kurangnya dua tahun.

·       Untuk permohonan IPTA/IPTS anak anggota, umur anak yang berkenaan mesti tidak melebihi 23 tahun dan belum berkahwin.

1. Dermasiswa

 Untuk permohonan, sila cetak dan isi borang berikut:



2. Kematian



3. Lain-Lain

87 ulasan:

  1. Assalamualaikum...
    Saya ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang sumbangan berkaitan kematian. Jika kematian ibu/bapa anggota, adakah ditetapkan tempoh masa (berapa lama selepas kematian) untuk membuat tuntutan ? Harap mendapat penjelasan..t.kasih

    BalasPadam
  2. Tuan boleh hantar borang kemasukan Anak Ke U

    BalasPadam
  3. Salam. Sy ingin bertanya..sy br setahun menjadi ahli KGMB. Br shj tamat pengajian PJJ tp blm dilantik ke Gred 42. Menurut maklumat KGMB, dermasiswa akan dibayar slps dilantik ke gred 42. Setelah cukup 2thn mjadi ahli, maknanya sy blh menuntut dermasiswa tersebut?

    BalasPadam
  4. di mana nak dapatkan borang tuntutan kematian bapa

    BalasPadam
  5. macam mana untuk mengeluarkan tabung simpanan kgsm

    BalasPadam
  6. Bila tarikh bayaran dividen

    BalasPadam
  7. Di mana nak dapatkan borang tuntutan kematian ibu.

    BalasPadam
  8. Saya ingin memohon sumbangan utk menunaikan haji...kini dah pulang ke tanahair 2017....nak mohon mcm mana

    BalasPadam
  9. Saya ingin memohon dermasiswa utk anak yg sdang menuntut d universiti peringkat ijazah muda. Adakah keputusan peperiksaan yg perlu dihantar itu adalah result tahun akhir

    BalasPadam
  10. SAYA DALILAH BINTI MOHD JAMIL
    NO.KP : 580915105884

    INGIN MENUKAR ALAMAT SURAT MENYURAT KEPADA ALAMAT

    MR2-07-05 SRI ACAPELLA APRTMENT,
    NO. 1, JALAN LOMPAT TINGGI 13/33,
    SEKSYEN 13 ,40100 SHAH ALAM


    TAHUN 2018 ...16/9/2018 SAYA MULA BERPENCEN
    APA YANG PERLU SAYA BUAT SSEBELUM TEMPOH PERSARAAN

    NO.HUBUNGAN
    01161962494

    BalasPadam
  11. saya ingin mohon dermasiswa untuk anak yang belajar di ipta dalam peringkat ijazah

    BalasPadam
  12. bagaimana sekiranya saya ingin keluar dari koperasi ini.adakah ssemua caruman dikembalikan atau sebaliknya?

    BalasPadam
  13. Selamat Malam

    Saya Nor Aini bt Hashim
    820823145416
    No ahli : 013291

    Ingin menukar alamat surat menyurat ke :

    Unit B-4-7 Blok B PPR Batu Muda
    Jalan 1/12, Kg Batu Muda
    51100 Kuala Lumpur

    BalasPadam
  14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  15. BAGAIMANAKAH CARANYA SAYA NAK BERHENTI DARIPADA MENJADI AHLI KGMMB DAN KELUARKAN SEMUA WANG SAYA.

    BalasPadam
  16. BAGAIMANAKAH CARANYA SAYA NAK BERHENTI DARIPADA MENJADI AHLI KGMMB DAN KELUARKAN SEMUA WANG SAYA.

    BalasPadam
  17. SAYA INGIN MEMOHON SUMBANGAN KEMATIAN SUAMI SAYA. BELIAU TELAH MENINGGAL DUNIA PADA 17.12.2016 YANG LALU,.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takziah puan. Sila hubungi pejabat kgmb untuk bantuan.

      Padam
  18. adakah saya layak untuk menuntut Dermasiswa untuk lantikan gred dg42...saya menjadi ahli feb 2015

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum.. saya mohon semakan keahlian kerana saya tidak pernah menerima apa2 dokumen or keahlian tp dlm slip gaji ade potongan kgmb.
    Izzan Haslinda
    izzanhaslinda@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hubungi pejabat kgmb untuk maklumat tempat bertugas Yang terkini

      Padam
  20. Assalamualaikum....
    Saya telah bersara mulai 2.1.2018. Bagaimana satatus saya sebagai pencarum dan cara utk mengeluarkannya. Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mohon hubungi kgmb melalui telefon untuk urusan penghantaran dokumen berkaitan

      Padam
  21. salam..boleh dapatkn saya borang utk kemasukan anak ke ipt?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila hubungi pihak kgmb untuk mendapatkan boramg Yyan berkaitan

      Padam
  22. Isteri saya seorang ahli koperasi, saya ingin mengetahui apakah sumbangan yang boleh saya tuntut dari koperasi dan seterusnya mengeluarkan carumam-caruman beliau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya ahli sahaja yang dibenarkan membuat permohonan tersebut. Jika isteri tuan telah meninggal dunia mohon tuan hubungi pihak kgmb dengan kadar segera untuk urusan tuntutan.

      Padam
  23. BAGAIMANAKAH CARANYA SAYA NAK BERHENTI DARIPADA MENJADI AHLI KGMMB DAN KELUARKAN SEMUA WANG SAYA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hantar kepada pihak kgmb surat mohon berhenti menjadi ahli. Proses mengambil masa selama setahun mengikut akta Koperasi.

      Padam
  24. Assalamualaikum..
    hasrat saya ni dah lama, saya nak berhenti dari menjadi ahli kgmbb kerana saya dapati kgmbb sudah tidak releven lagi dengan keperluan saya. Bagaimanakah caranya? saya tau seperti mana syarikat2 insurans yang lain proses berhenti adalah sukar daripada proses memohon. sila balas. terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hantar kepada pihak kgmb surat mohon berhenti menjadi ahli. Proses mengambil masa selama setahun mengikut akta Koperasi.

      Padam
  25. Saya Ada mohon dermasiswa upsr 2018 untuk anak saya pd tahun lepas. Tapi Saya tidak terima apa apa jawapan Dari pihak tuan. Tolong jelaskan ya...terima kasuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh hubungi pejabat kgmb untuk dapatkan maklumat. Terima kasih.

      Padam
  26. Kali pertama melayari KGMB,baru tahu ada, baru tahu ada tabung kebajikan am. Boleh tuntut yang sudah lepas? Ada 2 tuntutan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh cikgu. Sila hadir ke pejabat kgmb

      Padam
  27. Apa dokumen sokongan yang diperlukan untuk buat tuntutan khairat kematian bapa.Borang tiada adakah saya perlu tulis surat rasmi sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila hadir ke pejabat kgmb untuk tindakan segera

      Padam
    2. Hubungi pejabat kgmb untuk urusan penghantaran borang tuntutan berkaitan

      Padam
  28. Salam sejahtera. Saya nak no HP En. Wan. Saya terpaksa admit di hospital dan perlukan nombornya.

    BalasPadam
  29. Saya dah hantar permohonan anak saya yang lulus dalam Peperiksaan STAM 2018. Masih menunggu jawapan. ahli no 06958

    BalasPadam
  30. Saya telah menghantar surat memaklumkan saya telah bersara dengan rasminya pada awal April lepas.Berapa lama masa diambil untuk pemprosesan bagi mendapatkan semua wang caruman saya?.

    BalasPadam
  31. bagaimana cara untuk menyemak baki pinjaman koperasi guru

    BalasPadam
  32. Assalamuailaikum,
    Saya bersara 1.06.2019 bagaimana untuk saya berhenti menjadi ahli.

    BalasPadam
  33. Macamna sy nak dapatkan borang tututan kematian Ibu bapa

    BalasPadam
  34. Anak sy telah berada du UITM tahun akhir..
    SPM 2016.boleh tuntut lagi?

    BalasPadam
  35. Saya nak berhenti sari mencarum ..bagaimana caranya?

    BalasPadam
  36. assalam, jika ingin memohon sumbangan kematian ibu, perlu hantar surat atau di emeilkan sahaja

    BalasPadam
  37. Salam, bagaimana utk dapatkan borang sumbangan kematian bapa, dermasiswa anak. tempoh permohonan berapa lama . Terima kasih.

    BalasPadam
  38. Dimanakah pejabat kgmb untuk daerah temerloh yer

    BalasPadam
  39. Salam sejahtera saya telah tamat pjj pada tahun 2015 dan telah dilantik ke DG 42 Julai tahun lepas. Saya layak memohan dermasiswa ke.

    BalasPadam
  40. Salam saya nk tanya dermasiswa utk ank upsr thn 2016 masih bleh tuntut kaa. Utk ank yg nk sambung pengajian ke ipts bleh tak

    BalasPadam
  41. aktive la sikit..tuan punya bloggg...orng tnya tuuu

    BalasPadam
  42. Bagaimana caranya untuk menyemak status keahlian?

    BalasPadam

  43. Blog ni mmg tak aktif ke atau kite perlu email

    BalasPadam
  44. Saya Cikgu Kamarul Hisham bin Hashim ingin memohon penukaran alamat sekolah tempat bekerja. Sebelum ini semasa saya menjadi ahli KGMB saya mengajar di SK Bukit kapar, Klang. namun saya dah naik pangkat sebgai Guru Besar di SK Puncak Perdana, Jalan Pulau Angsa U10/1, 40170 Shah Alam, Selangor. No keahlian saya adalah 16309. Mohon pihak KGMB dapat menukarkan alamat sekolah saya yang terkini. Terima kasih.

    No. Tel : 013-3213851

    BalasPadam
  45. Salam...kalau suami masuk wad...boleh claim ke

    BalasPadam
  46. Saya nak tanya.. Masih boleh ke menuntut dermasiswa SPM 2019

    BalasPadam
  47. Mohon pencerahan tentang sumbangan bagi yg akan bersara.

    BalasPadam
  48. di manakah borang tuntutan kematian dimuat turun?

    BalasPadam
  49. Saya tak pernah memohon sebarang dermasiswa samada untuk diri sendiri atau untuk anak sehingga saya bersara tahun lalu ..Saya menjadi ahli seumur hidup ..faedah apa yg boleh dptkan ..mohon pencerahan ..

    BalasPadam
  50. Salam...saya nk buat pertukaran alamat sekolah

    BalasPadam
  51. 1.Tiada takwin ke untuk ahli KGGMB Tahun 2021 ini.
    2.Bagaimana nak tuntut tabung kebajikan banjir tahun 2021 ni.

    BalasPadam
  52. Assalamualaikom
    Mohon dibuat group wasap mengikut negeri untuk memudahkan penyampaian maklumat.

    BalasPadam
  53. Salam...ada Tak tabubg utk Saya mohon bantuan perbelanjaan anak sekolah

    BalasPadam
  54. Saya telah pencen pada tahun 2017. Adakah saya boleh memohon untuk mengeluarkan saham.

    BalasPadam
  55. Saya baru pencen pada 18/3/2021.
    Pertanyaan perlu ke dokumen pengesahan pencen disahkan oleh ketua jabatan sebelum hantar atau orang lain pun boleh sahkan.Apa kesan pada permohonan jika dokumen tidak disahkan.

    BalasPadam
  56. Saya bersyukur dapat menjadi ahli KGMB.Ditambah pula En.Faisal seorang wakil yang mesra pelanggan dan cakna kepada ahli di Tanah Merah Kelantan.KGMB juga selalu melunaskan dermasiswa yang saya pohon tqvm.

    BalasPadam
  57. assalamualaikum, saya nak buat tuntutan atas kematian isteri tapi duk cari borang tak jumpa, boleh tak bagi borang tuntutan pada saya

    BalasPadam
  58. Nk minta alamat e-mel koperasi

    BalasPadam
  59. Assalamualaikum..KGMB ada menyediakan wang saguhati untuk ahli yang disahkan covid-19 x?

    BalasPadam
  60. Assalamualaikum...masih boleh ke buat tuntutan untuk UPSR 2018?

    BalasPadam
  61. Saya salah seorang mangsa banjir baru - baru ini. Bagaimana cara untuk saya memohon sumbangan

    BalasPadam
  62. Kgmb ni ada facebook tak.... susah utk dapatkan apa-apa info tentang aktivti kgmb. Terima kasih.

    BalasPadam
  63. Bagaimana cara untuk memohon sumbangan bencana alam (banjir)?

    BalasPadam
  64. Bagaimana cara untuk memohon sumbangan bencana alam banjir?

    BalasPadam
  65. Jika ahli mengalami kemalangan, boleh kah menuntut apa-apa manfaat?

    BalasPadam
  66. Saya ahli KGMB sejak tahun 2017. Saya sambung pengajian Sarjana Pendidikan pada tahun 2019 dan tamat pengajian pada tahun 2021. Bolehkah saya memohon dermasiswa sarjana dan bagaimana prosedurnya? Terima kasih

    BalasPadam
  67. Saya kematian ibu...mohon tuan hantar borang permohonan kairat kematian di email berikut: ai.mat@yes.my

    BalasPadam
  68. assalammualaikum, mcm mn nak borang permohonan dermasiswa? blh ke mohon untuk spm 7A dan ijazah pertama serentak.

    BalasPadam
  69. Salam. Apakah tindakan ahli perlu buat bila nak masuk pencen wajib

    BalasPadam
  70. salamm saya cikgu d mohon pdf borang khairat yg nk di download.....terimakasih

    BalasPadam
  71. Boleh saya dapatkan email kgmb, Terima kasih

    BalasPadam